Je to boj s padělky nebo reklama?
Značce Diesel vadily její padělky, tak si vymysleli vlastní padělek Deisel. Poukazovat na padělky svých značek je obrácený způsob boje s paděláním. Tím, že vytvořil limitovanou serii "padělků", výrobce na tento problém poukázal. Může to připomínat počínání výrobců, kteří poukazují na to, že jejich výrobky se padělají proto, že jsou tak kvalitní. V případě Dieselu se spíše jedná o promyšlený marketingový tah, který je zacílen z větší části na sběratele unikátů. Problémem je, že i tato limitovaná série se jistě bude v krátké době padělat a tím se znehodnotí úmysl i výrobek.
https://byznys.lidovky.cz/znacce-diesel-vadily-padelky-nabidl-vlastni-falesnou-znacku-pl2-/firmy-trhy.aspx?c=A180214_095722_firmy-trhy_kkr
Co s tím?
Že mají v Číně problémy s autorským a patentovým právem je možné vidět na soše Hodiny od Wendy Taylor, která sochu dělala pro Londýn. Někomu se tak zalíbila, že ji téměř shodnou vyhotovil i pro Shanghai. Pokud chce někdo věřit tomu, že je to náhoda, ať tomu věří. Je otázka, jak si mají evropští umělci a výrobci chránit své patenty a díla.
Tato otázka je ještě aktuálnější po zjištění, že se autorka obrátila na organizaci zabývající se právy umělců Dacs, stejně jako britskou a čínskou vládu. Přesto, že učinila tyto kroky, vyjadřuje pochyby, že to povede k nápravě plagiátorství.
Pokud sděluje, že “zákony ohledně autorského práva končí, upřímně, na hranicích Evropy a čínské zákony jsou velmi odlišné,” tak to rozhodně není dobrá zpráva..
Dobrá není ani další zpráva, “hnát za to někoho k soudu nebo s tím cokoli dělat není po finanční stránce možné“.
Celý článek k přečtení zde nebo v Zajímavých odkazech.
Zdroj: http://www.independent.co.uk