Tři výtvarná díla, která byla několik měsíců zadržována ve Vídni v souvislosti s kauzou Diag Human, byla předána zpět do Česka 22.11.2011. Přes hranice byla převezena po 22.hodině za účasti našeho velvyslance ve Vídni. Je otázkou, zda v budoucnu budou naše kulturní organizace moci bez rizika ztráty děl, či soudních sporů, vyvážet předměty na výstavy. ČT24 23.06, 22.11.2011. Celý článek si můžete přečíst zde nebo v sekci Zajímavé odkazy.
Padělání umění není jen výsadou české kotliny. Padělatelé jsou aktivní i v Británii, jak je možno se dočíst na serveru Artinfo. Je zajímavé, že se padělky prodávají i přes svoji spornou kvalitu. Ještě zarážející je, že padělatel podvedl i Sothebys. Celý článek si můžete přečíst zde , případně v sekci Zajímavé odkazy .
Dne 24.10.2011 v pořadu ČT Na stopě byla zveřejněna reportář o krádeži v galerii Josefa Jíry na Malé Skále. Byly odcizeny obrauy Josefa Jíry a Jana Baucha. Jak je vidět, zloděj měl vkus. Je otázkou, co s nimi bude dělat. Obrazy jsou nafocené a budou zaneseny do policejní evidence PSEUD. S obrazem nepůjde jednoduše obchodovat. Možná jsou lidi, kterým je jedno, že jsou umělecká díla kradená, hlavně že je získali levně. Levný nákup je motorem krádeží. Kdyby tato poptávka nebyla, výrazně by ubyly i krádeže. Jedině tak si lze vysvětlit, že se kradou i velké pískovcové sochy, což ukazuje následující reportáž. Zarážející je, že nikomu z projíždějících po fregventované cestě nebylo divné, že se se sochou manipuluje. Rozhodně by obyvatelé měli mít pozorovací schopnost jako malý svědek z krádeže busty E.Štorcha. Zde je téměř jisté, že skkončila ve sběrně surovin.
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1100492707-na-stope/411236100132033/video/
Ředitel aukčního domu Lempertz Henrik Hanstein. to bude mít asi těžké, jak se píše v článku http://www.topzine.cz/falesna-sbirka-jagers-otrasla-trhem-s-umenim , před pěti lety zařadil na titulní stranu katalogu nově objevený originál „Červený obraz s koňmi“ od Heinricha Campendonka a vydražil jej za rekordních 2,9 miliónů eur. Nyní je obžalován z hrubě bezstarostného jednání. Před dražbou si údajně neobstaral odborný posudek o pravosti díla. Kvalitní posudky by měly být u prodávaných významných děl samozřejmostí a znalci by měli za ně nést odpovědnost. Je vidět, že v Německu se jinak vnímá pojem odpovědnosti za způsobenou škodu. Naše problémy můžeme řešit osvojením pozitivních německých zkušeností .
Werner Spies, bývalý ředitel Muzea moderního umění v pařížském Centre Pompidou a světově uznávaný odborník na dílo Maxe Ernsta udělil certifikát pravosti několika "ztraceným" dílům Maxe Ernsta, které se z ničeho nic objevily na trhu s uměním a způsobily nemalou senzaci. Spies se podílel i na zprostředkování dražby údajných originálů od Maxe Ernsta. V jedné osobě se sloučila role experta, který posuzuje pravost obrazů, a prostředníka obchodu. kušeností. Tato praxe je absolutně nepřijatelná. V Česku je před soudem případ, kdy bývalý ředitel významné galerie vystavoval posudky a zároveň sháněl kupující a bral za zprostředkování provizi. Obžalován nebyl, doufejmě, že ponese aspoň finanční odpovědnost. Jeho nekvalitní či podvodnou činností přišel sběratel o 1.800 000 kč.